-Reklamı Kapat-
GÜNDEM
Son Dakika
    Markalar +

    Toyota’dan Dört Silindirde Devrim: “600 Beygir Güç Kolaylıkla Mümkün”

    Toyota, geleceğe dönük motor yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Marka, verimlilik odaklı geliştirdiği yeni nesil içten yanmalı motor ailesiyle yalnızca emisyon değerlerini değil, performans beklentilerini de karşılamayı hedefliyor. Japon üretici, geçtiğimiz yıl tanıttığı 1.5 ve 2.0 litrelik atmosferik ve turbo seçenekli yeni dört silindirli motorlarıyla segmentinde ezber bozmayı planlıyor.

    Ancak asıl dikkat çeken gelişme, performans departmanı Gazoo Racing tarafından hazırlanan 2.0 litrelik versiyonun potansiyeli. “G20E” kodlu bu motor, yılın başında Tokyo Auto Salon’da tanıtılan GR Yaris M konsepti ile sahneye çıktı. Arka aksın üzerine yerleştirilmiş motoruyla dikkat çeken bu orta motor düzenine sahip prototipte, IHI turbo ile 400-450 beygir arası bir güç sunuluyordu. Şimdi ise Toyota mühendisleri, bu motorun sınırlarını daha da öteye taşıyabileceklerini belirtiyor: “Daha büyük bir turbo ile 600 beygir güce ulaşmak rahatlıkla mümkün.”

    En Güçlü Dört Silindirli Motor Olmaya Aday

    Bu açıklamayla birlikte G20E, halihazırda seri üretim otomobillerde kullanılan en güçlü dört silindirli motor olan Mercedes-AMG’nin 469 bg’lik M139l ünitesine ciddi bir rakip konumuna geliyor. Mitsubishi’nin 440 beygirlik Lancer Evolution X FQ-440 MR versiyonu gibi sınırlı üretim örnekler de bu alanda referans kabul ediliyordu. Toyota’nın yeni motoru, yalnızca teknik olarak bu rakamları geçmekle kalmıyor, aynı zamanda yüksek modifiye potansiyeli ile de öne çıkıyor.

    Toyota yetkilileri, motorun silindirleri arasında bilinçli olarak geniş boşluklar bıraktıklarını belirtiyor. Bu sayede motorun ileride büyütülebileceği ve yarış versiyonlarında sınırlarının çok daha ötesine geçebileceği ifade ediliyor. GR Yaris M’de test edilen bu motorun, sadece konsept bir gösterim değil, gelecekteki pek çok performans odaklı Toyota modelinde karşımıza çıkması bekleniyor.

    Yeni Spor Otomobillerin Kalbi Olabilir

    Toyota’nın 2.0 litrelik bu yeni motoru, hem önden hem arkadan çekişli konfigürasyonlara uyumlu olarak geliştiriliyor. Bu da onu ön, arka ve orta motor düzenine uygun hale getiriyor. Dolayısıyla G20E’nin Celica, MR2 veya yeni nesil GR86 gibi efsaneleşmiş modellerin potansiyel dönüşü için güçlü bir temel oluşturduğu konuşuluyor. Supra’nın gelecek nesli için de bu motorun uygun bir aday olması olası.

    Toyota’nın motor şefi Takashi Uehara, bu yeni motorun “otomobil tutkunlarına fazlasını vadettiğini” belirterek yüksek beklentilere açıkça göz kırpmıştı. Aynı zamanda Lexus’un test aracı olarak kullanılan özel bir IS prototipinde de bu motorun farklı bir versiyonu denenmişti.

    İçten Yanmalı Motorlar Henüz Bitmedi

    Toyota’nın bu yeni motoru, yalnızca performans değil, aynı zamanda karbon nötr yakıtlarla uyumlu çalışabilecek şekilde geliştiriliyor. Markanın Mazda ve Subaru ile birlikte başlattığı ortak girişim kapsamında, içten yanmalı motorların gelecekte hidrojen, biyoyakıt ve sentetik yakıtlarla çalışabilir hale gelmesi hedefleniyor. Böylece emisyonları azaltırken, sürüş keyfinden de ödün verilmemesi planlanıyor.

    Toyota Başkanı Akio Toyoda, yılın başında yaptığı açıklamada elektrikli araçların pazar payının hiçbir zaman %30’un üzerine çıkamayacağını düşündüğünü ifade etmişti. Ancak Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) verilerine göre, 2024 yılında satılan yeni otomobillerin %20’si zaten içten yanmalı motordan tamamen arındırılmış durumda. Elektrikli dönüşüm ivme kazanırken, Toyota ise bu değişimin bir parçası olmaktan çok, alternatif bir yol çiziyor: gelişmiş, verimli ve güçlü içten yanmalı motorlarla dönüşüme dirençli bir gelecek.