-Reklamı Kapat-
GÜNDEM
Son Dakika
    Markalar +

    Nürburgring 24 Saat Yarışı İçin Hayatta Kalma Rehberi: Profesyonel Pilottan Altın Tavsiyeler

    Dünyanın en zorlu yarış pistlerinden biri olan Nürburgring’de 24 saat boyunca hayatta kalmak mı? Porsche fabrika pilotu Sven Müller’e göre, işin sırrı hızlıca sollamak, yolda currywurst yememek ve bol bol şans dilemekten geçiyor.

    “Bitirebilmek Bile Zaferdir”

    33 yaşındaki Alman pilot Sven Müller, Formula 4 ve 3’te yarıştıktan sonra Porsche’ye katıldı ve 2016’da Porsche Supercup ve Carrera Cup şampiyonluklarını kazandı. Son yıllarda Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS) yarışlarında birçok birinciliğe imza atan Müller, bu tecrübeyle Nürburgring 24 Saat Yarışı’na Falken Motorsports adına Porsche 911 992 GT3 R ile katılıyor.

    Müller’e göre bu yarış, “dünyanın en zor yarışı”. Pist zorlu, trafik karmaşık, hava ise tahmin edilemez: Bir uçta güneşli 25 derece, diğer uçta dolu yağışı. “Tam 24 saati sorunsuz tamamlamak için ciddi hazırlık gerekiyor. Ama sonunda şans da lazım,” diyor Müller. 2019’daki yarışta son 3 saatte liderken yaşadığı diferansiyel arızası, bu hassasiyetin çarpıcı bir örneği.

    Hızlı Geç, Fazla Bekleme

    Nürburgring’in en kritik konusu sollama. Pistte onlarca farklı araç sınıfı yer aldığı için, geçiş anlarını doğru yönetmek gerekiyor. “Bir köşe çıkışında karar verip ya sağdan ya soldan gitmelisin ve tereddüt etmeden devam etmelisin,” diyor Müller. “Bir iki kilometre beklemek gibi bir lüksün yok. Beklersen 20 saniye bile kaybedebilirsin.”

    Takım arkadaşlarının bilgi paylaşımı da çok değerli: “Kim geçmene izin verir, kim kapatır, bunu önceden öğrenmek büyük avantaj.” Ancak fazla agresiflik ise riski artırıyor. “Saatlerce hızlı gitmek bir şey ifade etmez, beş dakikalık bir pit-stop bile tüm sıralamayı değiştirebilir.”

    Gece Görüşü, Duman ve Orman Karanlığı

    Gece sürüşü Müller için ayrı bir mücadele. Neyse ki Porsche’nin far sistemleri oldukça güçlü. “Diğer sürücüler bazen arkamdan gelen Porsche farları nedeniyle rahatsız olduklarını söylüyor,” diyor. Hatta bazı takımlar arka camı bantlayarak ışıkların yansımasını engellemeye çalışıyor.

    “Brunnchen gibi bölgelerde barbekü dumanı, sisle karıştırılabiliyor. Görüş mesafesi ciddi anlamda düşüyor.”

    Hazırlık Ritüeli: Video Analizi ve Dikkat Tespiti

    Müller’in özel bir ritüeli yok. Ama piste çıkmadan önce takım arkadaşlarının onboard videolarını izliyor. “Zemin nasıl? Nerede zaman kazanabiliriz? Islak noktalar nerede?” gibi detaylara odaklanıyor. Bu mental hazırlık, piste çıktığında hızla ritim bulmasını sağlıyor.

    Yemek Demişken: Currywurst’a Elveda

    “Stint’ten iki dakika önce currywurst yemezsin tabii,” diyor gülerek. Şaka bir yana, beslenme çok önemli. Araçta yaklaşık 1 litrelik su bulunuyor ve sürücü yalnızca teknik olarak daha az yoğun bölümlerde içebiliyor.

    Son Söz: Düzlük, Hız ve Ritmin Dansı

    Peki tam gaz bir Nürburgring turu nasıl hissettiriyor?

    “Kalp atışların yükselir, ilk birkaç kilometrede neden bu pistin dünyanın en iyisi olduğunu hatırlarsın. Her viraj, orman, dar alan ve sollama kararı bir ritim oluşturur. Bir noktadan sonra her şey kusursuzca akmaya başlar. Bu dünyada o hissin benzeri yok.”