Mercedes-AMG, performans dünyasında yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Markanın elektrikli geleceğine dair en güçlü ipuçlarını veren GT XX Konsept, 1341 beygir gücündeki üç motorlu güç ünitesi, motorsport esintili kokpiti ve fütüristik tasarımıyla göz kamaştırıyor.
Dört kapılı ve tamamen işlevsel olarak geliştirilen bu radikal otomobil, AMG’nin yeni nesil elektrikli platformu AMG.EA üzerine inşa edildi. 114 kWh’lık yağ soğutmalı batarya paketi, 850 kW’ye kadar şarj kapasitesine ulaşabiliyor. Her ne kadar bu seviye henüz halka açık şarj altyapısında sunulmasa da, teknoloji açısından çıtayı fazlasıyla yukarı taşıyor.
Tasarım: Duygulara Hitap Eden Agresif Bir Silüet
GT XX’in tasarımı, AMG’nin elektrikli çağa geçişteki yeni tasarım dilini gözler önüne seriyor. Uzun motor kaputu, kabin-geride mimarisi ve daralan arka yapısıyla, 2022’de tanıtılan Vision AMG konseptinin izlerini taşıyor.
Özellikle öne konumlandırılan oval Panamericana ızgara, 10 dikey çıta ve içeri gömülü far tasarımıyla markanın klasik agresif kimliğini geleceğe taşıyor. Tavanda yer alan belirgin hava kanalı, çamurluk içi havalandırmalar ve aktif aerodinamik özelliklere sahip 21 inçlik jantlarla birleşince, araç sadece güçlü değil, aynı zamanda rüzgarla dost.
Arka bölümde ise LED’li 730 piksellik ekranlı ışık paneli, altı yuvarlak arka farla birleşiyor. Arka camın tamamen kaldırıldığı bu tasarımda, büyük bir karbon fiber difüzör ve aktif hava freni dikkat çekiyor.
Mühendislik Harikası Güç Ünitesi
GT XX’in kalbinde, biri ön aksta, ikisi arka aksta yer alan toplam üç motor yer alıyor.
Batarya ünitesi ise AMG’nin F1 motor departmanıyla birlikte geliştirilmiş. Geleneksel sıvı soğutma yerine yağ ile soğutulan hücreler, yoğun kullanım altında maksimum ısı transferi ve verimlilik sağlıyor. Araç 800V mimarisiyle çalışıyor ve teorik olarak sadece beş dakikalık şarjla 400 km’ye yakın menzil sağlayabiliyor.
Kabin: Lüksle Yarış Dünyası Arasında Bir Noktada
Kokpit, hem lüks bir salonun hem de bir GT3 yarış otomobilinin ruhunu taşıyor. Direksiyon tasarımı AMG One’dan ilham alırken, 10.25 ve 14 inçlik iki dijital ekran tüm sürüş bilgilerini göz önüne seriyor. Koltuklarda 3D baskılı ergonomik destekler, iç kaplamalarda geri dönüştürülmüş lastiklerden elde edilen materyaller ve biyoteknolojik deri alternatifleri kullanılmış.
Ses sistemi ise başlı başına bir mühendislik ürünü. Sekiz dış hoparlör, hızlanma sırasında yapay olarak üretilen seslerle duygusal etkileşimi güçlendiriyor.
Ne Zaman Yollarda?
AMG GT XX’in üretim versiyonunun 2026’da tanıtılması bekleniyor. Bu modelin, Porsche Taycan gibi elektrikli performans otomobillerle doğrudan rekabete girmesi hedefleniyor. GT XX’in ardından aynı mimari üzerine inşa edilecek bir SUV versiyon da 2027’de yollara çıkacak.
Mercedes-AMG, bu konsept ile sadece güç değil, his, estetik ve teknolojiyi bir araya getirerek “elektrikli dönemde duygusuz otomobil” algısını yerle bir etmeye hazırlanıyor.