– Reklamı Kapat –
GÜNDEM
Son Dakika

    Ferrari Purosangue İçin İlk Geri Çağırma: Lüks SUV’un Frenlerinde Elektriksel Risk

    Ferrari tarihinin en ağır modeli olan Purosangue, performansından çok bu kez güvenlik riskiyle gündemde. Amerika Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) sunulan belgeler, 2023 ile 2025 model yıllarına ait yaklaşık 550 Purosangue sahibini etkileyebilecek ciddi bir fren problemi olduğunu ortaya koyuyor.

    Purosangue, Ferrari’nin SUV segmentine adım atarken sadece tasarımı ve V12 motoruyla değil, aynı zamanda 2 tonun üzerindeki ağırlığıyla da dikkat çekmişti. Böyle bir araçta fren sistemindeki en ufak zayıflık bile yüksek risk anlamına geliyor.

    2024 Ferrari Purosangue Red Front Angled View on grass

    Sorunun Kaynağı: Yolcu Tarafı Sigorta Kutusu

    Ferrari, sorunun Çin’deki bir müşterinin araçta fren uyarı ışığını fark etmesiyle başladığını açıkladı. Hızla başlatılan teknik inceleme sonucunda, sorunun sigorta kutusuna gelen güç bağlantısının, yolcu tarafındaki ayak dayama bölmesine temas etmesiyle ortaya çıktığı tespit edildi.

    Bu temas, kısa devreye yol açarak fren gücünde azalma riskini doğuruyor. Neyse ki bu temas bir yangın ya da elektrik çarpması riski yaratmıyor; ancak araç frenlerinin zayıflaması, özellikle virajlı yollarda ya da yüksek hızda kritik bir güvenlik sorunu oluşturabilir.

    2023 Ferrari Purosangue front, three-quarter

    Ferrari’den Çözüm: Plastik Ara Parça

    Ferrari’nin çözümü oldukça basit: Güç kablosu ile ayak dayama bölmesi arasına plastik bir ara parça yerleştirilecek. Bu sayede fiziksel temas önlenecek ve sistem stabil hale gelecek. Üstelik bu sorun, Şubat 2025’ten sonra üretilen modellerde halihazırda çözülmüş durumda. Ferrari, üretimi kolaylaştırmak adına sol direksiyonlu modellerde sağ direksiyonlu araçların bileşenlerine geçiş yapmış ve bu geçiş aynı zamanda sorunu da çözmüş.

    Yüksek Performans, Yüksek Sorumluluk

    Ferrari Purosangue, 6.5 litrelik V12 motoruyla 715 beygir güç sunuyor. Bu dev motoru kontrol altında tutmak için önde 15.7 inç, arkada ise 15 inç çapında devasa fren diskleri kullanılıyor. Arka akstaki P315/30YR23 lastiklerle birleşen fren sistemi, teoride sınıfının en güçlülerinden biri.

    2023 Ferrari Purosangue front, three-quarter

    Ancak sistemin tamamı elektronik kontrolle çalıştığı için, bu tür temas problemleri gerçek hayatta güvenliği doğrudan etkileyebiliyor.

    Hatırlatma: Uyarı Işığını Göz Ardı Etmeyin

    Ferrari, Eylül 2025 itibarıyla etkilenen araç sahiplerini bilgilendirmeye başlayacak. O tarihe kadar Purosangue kullanıcılarının fren uyarı ışığını dikkate alması ve herhangi bir anormallik hissedilmesi durumunda servise başvurması hayati önem taşıyor.

    Novitech Ferrari Purosangue (5)

    Ferrari’nin Geri Çağırma Geçmişi

    Ferrari Purosangue için bu geri çağırma bir ilk olsa da, markanın tarihinde bu tür geri çağırmalar nadir değil. En fazla geri çağrılan modeli ise 1995 model Ferrari F355 olmuştu. O yıl içinde sadece bu model için altı ayrı geri çağırma yapılmıştı. Elektrikli sistemlerin performans kadar güvenliği de etkilediği bir dönemde, Ferrari gibi ultra premium üreticilerin dahi bu tip sorunlarla karşılaşması şaşırtıcı değil. Purosangue, performans SUV segmentinde ayrı bir ligde oynasa da, güvenlik mühendisliği artık sadece hız ve beygir gücüyle ölçülmüyor. Ferrari’nin hızlı tepkisi ve açık iletişimi, bu tür sorunların çözümünde örnek teşkil ediyor.

    AutoBond bültenine katıl

    Yeni içeriklerden haberdar olmak için e-postanı yaz ve kaydol.

    Yazarın diğer yazıları

    Yazı Yorumları (0)

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir