– Reklamı Kapat –
GÜNDEM
Son Dakika

    Cupra’nın Amerika Rüyası 2030 Sonrasına Ertelendi

    Volkswagen Grubu, Cupra’nın ABD lansmanını ‘piyasa dinamiklerindeki belirsizlikler’ nedeniyle ileri bir tarihe aldı.

    Volkswagen Grubu’nun genç ve iddialı markası Cupra, 2030 yılına kadar Amerika pazarına giriş yapmayı hedefliyordu. Ancak grup, “otomotiv endüstrisindeki mevcut zorluklar ve değişen pazar dinamikleri” nedeniyle bu planı 2030 sonrasına erteleme kararı aldı. Kararın merkezinde ticaret politikalarındaki belirsizlikler, maliyet hesapları ve tüketici eğilimlerindeki dalgalanmalar olduğu düşünülüyor.

    Plan Ne Olacaktı?

    Cupra, ABD pazarına özel geliştirilecek elektrikli ve hibrit modellerle girmeyi planlıyordu. Elektrikli Formentor ve daha büyük bir SUV modelin yanı sıra, sadece Avrupa’dan ithal edilen modeller değil; ABD’de üretilecek özgün araçlar da gündemdeydi. Marka, East Coast, West Coast ve Sun Belt bölgelerinde açılması planlanan 20 “Cupra City Garage” ile geniş bir satış ağı kurmayı hedefliyordu. Orta vadede yıllık 100 bin araçlık satış hacmi amaçlanıyordu.

    “Vazgeçmedik, sadece erteledik”

    Cupra Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Başkan Yardımcısı Sven Schuwirth, projeden vazgeçilmediğini vurgulayarak şu açıklamayı yaptı:

    “ABD lansmanımızı durdurmuyor, sadece erteliyoruz. Önümüzdeki yıllarda pazar gelişmelerini yakından izleyerek, markamızın uzun vadeli vizyonuna en uygun zamanı ve stratejiyi belirleyeceğiz.”

    Avrupa’da Yükseliş Devam Ediyor

    Erteleme kararı, Cupra’nın küresel ivmesini yavaşlatmış gibi görünse de, marka 2025’in ilk yarısında 167.600 adet araç satarak tarihinin en başarılı dönemini yaşadı. Bu rakam, geçtiğimiz yıla göre %33,4’lük bir artış anlamına geliyor. 2018’de SEAT’tan ayrılan Cupra, kısa sürede SEAT’ı geride bırakmayı başardı. Aynı dönemde SEAT satışları %21,4 düşüşle 135.000 adette kaldı.

    Cupra’nın kararı, geçtiğimiz haftalarda Renault’nun Alpine markası için aldığı benzer bir erteleme ile benzerlik gösteriyor. Renault, 2027’de ABD pazarına giriş yapmayı planladığı Alpine için yatırımı durdurduğunu açıklamış ve CFO Duncan Minto şu ifadeyi kullanmıştı:

    “ABD’de şu anda yaşananlara baktığımızda, yatırım yapmak için doğru zaman değil.”

    AutoBond bültenine katıl

    Yeni içeriklerden haberdar olmak için e-postanı yaz ve kaydol.

    Yazarın diğer yazıları

    Yazı Yorumları (0)

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir